Hemma hos Ulrika

Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

70-talister därute!! Minns ni de här....?

Av Ulrika - 18 januari 2009 18:13

Minns ni de underbart söta Mon Chichi-erna?? Sen kom också nån slags kopia som hette Mon Ami. Alla födda i början av 70-talet hade säkert minst en själv, eller kände en som hade!

Själv hade jag en Mon Chichi, två Mon Ami och en stor apa som jag inte minns vad den hette, det var kanske en Mon Ami det också, bara att den var stor! Den döpte jag till Chinchilla, kommer jag ihåg!

Vi tjejer i klassen (kan det ha varit i 5-6:an det här var??) hade med oss våra gosedjur och förvarade dem i bänken under lektionstid. Självklart var man tvungen att inreda en liten gosehörna åt dem, och man tittade till dem 5 gånger i minuten, något som förmodligen retade gallfeber på läraren...


När jag var och hälsade på mamma före jul, passade jag på att fota dom små sötnosarna. Kul att de finns kvar!

  

 
 
Sara

Sara

19 januari 2009 07:26

Jaaaaaaaaaa jag hade flera stycken. Jag hade två pyttesmå oxå. Åhhhh va mysigt att se. Mina ligger nerpackade någonstans i källaren. Vem vet, dom kanske blir mycket värda så småningom.
Ha en underbar vecka
kramkram

http://trollmor.chorells.se

 
Jenny

Jenny

19 januari 2009 10:27

Tack Ulrika för din kommentar på min blogg. Jag uppskattar det verkligen. Det är en tuff situation men jag ska försöka tänka positivt nu och kämpa på.
Vilken fin blogg du har:o) Ska kika mer en annan dag när jag är hemma i lugn och ro.

Kram.

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Tant T

Tant T

19 januari 2009 18:17

Jag hade också en Mon Ami...men trodde nog att det var en Mon Chi Chi. Fick den i julklapp o det var säkert billigare att köpa en Mon Ami ;) Kikade lite längre ner i din blogg...vilka härliga vinterbilder!!! Kram

http://tanttrapporterar.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulrika

19 januari 2009 18:56

Åhh,ja! Jag hade en stor en, säkert 50 cm lång. Kommer ihåg att det svarta på nosen nöttes bort. Jag var jätteledsen. Syrran blev hjälte när hon fixade det. Lätt för av Stora-syrran, som inte gick utanför dörren utan svart nagellack! /Ulrika

 
Christel

Christel

20 januari 2009 08:13

Hi,hi! Jag hade oxå en monchichi! Vad nostalgisk jag blev nu när jag såg dessa foton. Måste leta upp min hemma på föräldrarnas vind....

http://www.christelscrappar.blogg.se

 
Ingen bild

Martin

1 mars 2009 06:53

Hittade en liten låt o texten får du här

Haaaar du fått ett fint paket, på posten idag?
o du inte vet vem som skickat de, o du undrar nog vem de kan va´?
De e till Hubert Filemon o inte till nån filur!
För när du e snäll vill vi va hos dig!
Öppna lådan så hoppar vi uuuurrr!
De e VI VI som e Monchichi, vi e tvillingar lika som bär, vi leker me alla som kommer förbiiiii, o skrattar o sjunger såhär, chichi monmonmon chichi, chichi, mononmonchichi,.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 1 december 2009 21:34

    På förekommen anledning förtydligar jag att jag har en ny blogg! Välkommen dit!!!!     http://hemmahosulrika.blogspot.com/                                - - ...

Av Ulrika - 30 oktober 2009 12:46

Stort tack för hjälpen, tjejer!Jag har nu med er hjälp bestämt mig för att verkligen gå över till den den nya bloggen på domänen Blogger! Ni kom med bra förslag och påpekanden, och det mesta talade för Blogger. Tack för alla kommentarer! V...

Av Ulrika - 29 oktober 2009 10:25

Japp! Jag har bestämt mig! Jag byter blogg-domän! Det här blir mitt näst sista inlägg här. Det sista blir ett inlägg med en hänvisning till den nya bloggen. Tänkte att det kan vara kul att ha kvar den här gamla bloggen i cyberspace! Den har ju häng...

Av Ulrika - 26 oktober 2009 11:01

Jaha, för andra gången i ordningen funderar jag på att byta hemvist... Har aldrig riktigt varit helt nöjd med Blogga gratis som numera bytt namn till Bloggportalen. Nu inser jag varför... De har lagt till reklam i bloggen, och vill man ha bort den få...

Av Ulrika - 25 oktober 2009 19:36

Nu är strax en toppen-helg till ända... Jag har varit på Handarbetas scrap-träff och haft sååå kul! Jag hann också med en party-natt på trevligt dans-hak där drinkarna var gratis och sällskapet på dansgolvet var obegränsat... En natt på hotell så c...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards