Hemma hos Ulrika

Alla inlägg under maj 2008

Av Ulrika - 31 maj 2008 20:34

Idag var en väldigt varm dag. Och vad passar då bättre än att ta fram vattenspridaren för att sprida glädje både hos barn och blommor, och gräs!

Pontus och Lukas hade jättekul en bra stund, och bekymrade sig inte så mycket över att deras kläder blev blöta! De torkade ju på altanräcket sen!


Av Ulrika - 31 maj 2008 16:21

Idag ska Pontus på kalas! Han ska uppvakta sin klasskompis Ida nu på sena eftermiddagen.

Han får med sig tre små söta "Pet shop"-djur i present samt ett handgjort kort. Så här ser det ut:


Av Ulrika - 29 maj 2008 09:14

Eva, du skrev en kommentar till mitt inlägg om Tote-ally-cool-väskan. Jag kommer inte i kontakt med dig eftersom det inte gick att klicka på ditt namn.

Jag svarar gärna på dina frågor, du kan maila mig på ulrika.wandler@telia.com.

Vi hörs!

Av Ulrika - 26 maj 2008 20:52

Idag fick jag en present av brevbäraren! Han kom med min nya scrap-väska som jag beställt från USA (sparade väl nån hundring eller så...).

Den är verkligen superfin, och supersmart!

Den har en mängd olika fack som man fyller med sina små pryttlar och verktyg när man t.ex ska iväg och pyssla någon annanstans!

I botten sitter en tvådelad roterande metallplatta som gör att när väskan står på bordet kan man med lätthet snurra runt den för att hitta det man letar efter!


Vem blir nu först med att bjuda över mig på en scrap-kväll?!

Vi hörs!


Av Ulrika - 24 maj 2008 17:59

Tjohooo! Jag vann en scrapbooking-utmaning till!!! Eventuellt var det bara för att jag var den enda som skickade in något bidrag, men...

Kul ändå!

För närvarande leder jag dessutom omröstningen i en till utmaning på Svensk scrapbooking! Mitt bidrag "Våren i fokus" har två medtävlare, men mitt bidrag leder som sagt... Det bidraget visar jag sen när tävlingen är slut!

Det förstnämnda bidraget ser ni nedan!

Av Ulrika - 23 maj 2008 18:03

På allmän begäran (hej Caroline!) så visar jag här lite fler bilder från trädgården! Det är ju helt underbart vad det blommar just nu!

Jag har t.ex en del Allium som jag grävde ner i höstas. Tyvärr ville den upp tidigt den här våren, och bladen blev delvis förstörda av några kalla nätter i april (kan det stämma, Caroline?).


Kolla också in mina söta små oranga tulpaner! Roliga blad! Tulpanbalden är de smala, de "tjocka" i bakgrunden är Lammöra!


De små söta vita blommorna (Kärleksblomster) som jag har som kantväxt i rabatten nedanför altanen trodde jag var en sommarblomma. Den blommade fint förra sommaren, men kom tillbaka i år! Det kanske var en perenn... Eller var det bara gynnsamma förhållanden?? Nää.. På förpackningen står det att den är en sommarblomma! Vilken överraskning!

Av Ulrika - 23 maj 2008 08:53

Jag har idag och igår fått ett gäng nya stämplar av modellen clear stamps från USA. Jag har köpt dem på ebay där man kan göra en RIKTIGT bra affär om man har lite tur och ingen bjuder högre än en själv!

Det smarta med clear stamps är att man fäster dem på ett akrylblock (de "smetar" fast av sig själv), och färgar in dem med stämpeldyna. När man sedan stämplar så ser man exakt var motivet hamnar eftersom allt är genomskinligt! Så praktiskt!

De färgglada små sakerna till höger på nedersta bilden är såklart inga stämplar, utan små dekorationsstenar som jag tänker pryda mina lo:s eller grattis-kort med!


Av Ulrika - 19 maj 2008 20:18

Idag var Pontus klass uppe vid Kvarnkojan för en riktig upplevelsedag! Vi träffade brandkåren, polisen och ambulansen! Dagen började med en uppvisning av polishunden Axa och hennes förare Ludde. Det var en fantastiskt duktig och disciplinerad hund!

Brandkåren visade sedan upp sig och lät barnen göra flera olika övningar såsom krypa genom rökig container och spruta vatten med vattenslangen! Polisen (Robban och Pernilla) visade hur en rätt utrustad cykel ser ut, vad man ska ha på huvudet när man cyklar, och vad man gör med upphittade saker (lämnar till polisen som hittegods!).


En av höjdpunkterna var nog att få träffa Flammy, denna stora apa som är Brandkårens maskot! En stackars brandman (Lisa?) fick gå iklädd denna varma dräkt hela förmiddagen för att barnen skulle kunna krama, klappa, dra i svansen och ropa "Flammy!!"




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards