Hemma hos Ulrika

Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrika - 25 maj 2009 21:49

I lördags var jag i Enköping på Enköpingspyssels stora träff!

Morfar var barnvakt där hemma så jag hade hela dagen på mig!

Petra var där med sin butik Scrapgalen, och vi var tre stycken från hennes designteam som var där, du ser oss på bilden här nedanför.

Det blev en del skapat under dagen, men kanske mest pratades och skrattades det, precis som det ska va!

Nederst ser du en av de lay-outer jag gjorde under dagen, av det tävlingskit som jag köpte.


Av Ulrika - 22 maj 2009 14:31

Jag har gjort ett kort som min ena son ska ha med sig när han ska på kalas på söndag. Jag valde att göra en tuff design med papper från Rusty Pickle och Prima. Du kan också se det på Mians scrapodesigns blogg som du hittar här!

Jag har klippt ut döskallarna ur Rusty Pickle-pappret Rock Angel, och den gröna kortstommen är från Primas Revolt.

Bokstäverna är Tim Holtz grungeboard Plain Mini Alphabet som jag har chalkat och haft på Stickles för en häftig glittereffekt!

Så här bidde det:


Av Ulrika - 22 maj 2009 09:01

Om man skickar iväg sin man och barnen till Värmland några dagar, också har man en dag ledigt från jobbet och en hel del fritid i övrigt, då hinner man scrappa så det står härliga till! Man kan också eventuellt behöva en dead-line, såsom jag hade! Jag hade lovat (mig själv mest) att visa upp ett antal lay-outer på Scrapgalens blogg under torsdagen denna vecka. Så här blev de, om du vill läsa mer om dessa går du in på bloggen här!


Av Ulrika - 20 maj 2009 13:47

Kan livet egentligen bli mycket bättre än så här?

Av Ulrika - 19 maj 2009 20:23

Nudu!! Det här får du inte missa!! Om du är en av dem som är galen i Martha Stewarts kant-stansar!! Nu har Scrapgalen dem, och du går snabbt in via den här länken och gör din beställning!! Snabba på, de kommer gå åt!!


Av Ulrika - 18 maj 2009 13:31

Idag firar vi ERIK som har namnsdag! Grattis pappa, brorsan, svärfar samt inte minst mina två underbara barn och maken!! Hipp hipp!

Det är dessutom min bröllopsdag!


Jag har inhandlat två paket glass-strutar och några Ballerinakex som jag, Pontus, Lukas och två kompisar till Lukas ska festa loss på i eftermiddag! Lukas kompisar är ett tvillingpar från dagis som får hänga med oss hem idag för de skulle blivit hämtade av deras mamma först 17.30 så jag förbarmade mig över dessa två raringar. Det roliga är att en av tvillingarna heter Erik, så vi får chans att fira honom också!!

Jag ska duka med liten flaggstång i trä och rosor på bordet!!


Ikväll kanske vi kommer iväg på restaurang...


Här får ni se två lay-outer jag dagen till ära gjort! Fotona är från bröllopsdagen för exakt 7 år sen!

Bilderna under är de tre kort jag gjort till maken och barnen. Härliga färger va´!?

Om ni vill läsa mer om dessa går ni in på Scrapgalens blogg som finns här!


Av Ulrika - 17 maj 2009 20:39

Jaha, då har vi blivit med studsmatta också!

Ett tag kändes det som om vi var de enda i hela världen som inte hade någon, åtminstone om man lyssnade på ungarna!

Men de fick till slut sin vilja igenom när deras far impuls-köpte en 3,6 meter bred studsmatta när vi var på Toys R Us idag!

Eftersom skyddsnäten tillfälligt var slut i lagret, fick de turas om att hoppa. Tålamod är ju inte riktigt deras paradgren, så det var till att ta fram äggklockan! 3 minuter var!

Undrar om jag kommer smita ut och hoppa nåt ikväll när de somnat...  


Av Ulrika - 14 maj 2009 13:18

Idag har jag gjort ett nytt inlägg på Scrapgalens blogg med några av mina lay-outer gjorda med det läckert silvriga Rusty Pickle-pappret! Här kommer bilderna, om du är nyfiken på att läsa om lay-outerna får du gå in på bloggen och läsa (se länken ovan!)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards