Hemma hos Ulrika

Alla inlägg under september 2008

Av Ulrika - 28 september 2008 18:20

... eller egentligen inte, för idag söndag scrappade jag nästan hela dan igen! Jag var igång vid 10-tiden, men åkte hem mycket tidigare idag för att hinna umgås lite med ungarna innan det var dags för sängen... Jag var hemma vid 16-tiden, och strax därefter kom Pontus hem från sin segeltur med kompisens familj!


Fotot på mig i full färd med att pyssla är tagen av Torsby-Hanna som jag hade nöjet att småprata en hel del med under helgen.


Idag blev jag fantastiskt glad och ÖVERRASKAD! Jag vann nämligen en utmaning på scrap-träffen!! Det var ca 15 bidrag med i en tävling där man skulle scrappa om något eller någon som betyder väldigt mycket för en. Jag hade ett fotografi av min mormor med mig, och slog till!

Och tänk att jag vann! Bland alla dessa underbart vackra lay-outer så fick min flest röster! Otroligt, faktiskt!

Bilden underst visar min vinst. Det var ett kit med papper och lite smått och gott med jul-tema. Jättefina saker, värda ca 200:- från Handarbeta!! Tack, Sophia!!

Förresten, Handarbeta har typ det största sortimentet av American Crafts thickers i hela Sverige (världen?). Hon har också mycket bra pris på ProMarker-pennor! In och köp! Se länken till höger!



Av Ulrika - 27 september 2008 18:10

Hela helgen är det Handarbetas stora scrap-träff vid Karlaplan i Stockholm! Stort tack till Sophia på Handarbeta (och hennes kollegor) som ordnat detta fantastiskt roliga evenemang!

Jättekul att få samsas med 100 andra lika tokiga scrappare, och bara skapa under en hel helg!


Jag anlände under förmiddagen, tog plats och satt kvar ända tills det avslutades vid 22-tiden! Jag träffade flera av mina "gamla" scrap-kompisar, Mette, Sofia, Ulrika m.fl Men också flera av de kompisar jag bara pratat med på forumet Svensk scrapbooking, Jenny, Hegu, TinaStina, Jozie, Camillha m.fl OTROLIGT kul att se er i verkligheten! Tyvärr har man inte hela dan på sig att prata, man vill ju gärna skapa också...


Nedan ser du en bild från träffen, och därunder tre av de alster jag skapade under lördagen.



Av Ulrika - 23 september 2008 19:15

Här kommer två nya lay-outer som jag gjort den senaste tiden.

Nu måste jag skynda på och göra klart ett litet minialbum till på söndag, det är en av utmaningarna på My Scrappbook Nook!

Ingen rast ingen ro!



Av Ulrika - 19 september 2008 11:52

Jag har gjort två stycken l-o de senaste dagarna, en på svenska och en på engelska. Den engelska är för en utmaning på My Scrapbook Nook, och titlen skulle vara en Michael Jackson-låt!! Jag läste igenom en bifogad förteckning över killens alla låtar, och fastnade för You rock my world, eftersom jag tyckte att ordvitsen blev ganska rolig när jag använde bilder av ungarna som klättrar på en stor sten...


Den svenska är gjord efter ett bestämt färgtema, man skulle scrappa i färgerna vinrött, Granny Smith-grönt och apelsinorange!! Kul idé!



Av Ulrika - 18 september 2008 15:39

Hösttid är löktid! Äntligen dags att köpa och plantera lökar!! Jag har som vanligt tagit den stora plånboken och inhandlat jätteläckra lökar av alla de slag.

Jag har redan hunnit gräva ner 40 snödroppar, 10 vintergäck, 20 krokusar och 10 läckra narcisser i mitt stenparti (du ser förpackningarna till vänster på bilden nedan). De andra som väntar på att bli nergrävda är flera häftiga tulpaner, några allium och annat smått och gott!

Jag har också beställt lökar genom en arbetskamrats son som säljer ungefär som man säljer jultidningar. Jag väntar på den leveransen med spänning!


Den nedre bilden visar en höstkruka jag gjort iordning. Jag tycker att kombinationen blev riktigt lyckad, både färgkombinationen och kombinationen hög-låg växt!

Den höga, som jag inte riktigt vet vad det är, köpte jag på utförsäljning på Växtkompaniet i Enköping. Jag gav 40:- för två stycken!

Av Ulrika - 14 september 2008 16:32

Idag har jag firat med hallonmoussetårta och tre sorters (hembakta) kakor.

Vi fick besök av min pappa och min bror. Tyvärr kunde inte mamsen komma då hon hade gått och fått stora höstförkylningen!


Jag blev mycket imponerad av min pappa som hade gjort en egen liten ask att lägga ett presentkort i. Han sa att blivit inspirerad av mitt scrappande, och hade köpt tjock kartong som han gjorde en ask med lock till. Locket klistrade han dessutom ett vackert scrapbookingark på! Se bild nedan!!


På den andra bilden ser du några av de presenter jag fick idag! Silverhalsband, boken och två (!!!) presentkort på vardera 500:- på Kreatima och Skapa Hobby, en fantastisk chokladask som min bror inhandlat i Bryssel! Fint ska de' va'!!

Av Ulrika - 13 september 2008 09:01

Idag har jag gjort färdigt det första uppdraget i den två veckor långa utmaningen på My Scrapbook Nook, ett väldigt trevligt amerikanskt scrapbooking-forum. 

Jag passade på att scrappa om mig själv, något jag inte gör så ofta. Jag hoppas ni förstår ironin i titeln...

Av Ulrika - 3 september 2008 19:02

Jag fortsätter publicera några av mina alster som jag färdigställt på sistone!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards